Hur mycket kalorier innehåller fryst kyckling respektive tillagad?

Hej! Jag undrar lite kring näringsinnehållet på baksidan av till exempel er frysta Kycklingbröstfilé 2000g. Där står det att 100g kyckling ska innehålla 120kcal, sedan när man tinar upp 100g fryst kyckling kanske den nu väger 70g pga att vattnet har tagits bort. Innehåller dessa 70g fortfarande 120kcal eller vad gäller..?

Kommentarer

  • Hej William!
    Tack för din fråga. Näringsberäkningen är gjord på fryst produkt i förpackningen inklusive saltlaken.
    vänligen,
    Anna