Vad är det för ingredienser i färdiggrillad kyckling i butik?

Hej, vi älskar era färdiggrillade kycklingar som vi ofta köper på Ica, dessvärre är sonen allergisk mot paprika och tomat och när jag tittade lite närmare på ingredienserna så innehöll det just detta (Kyckling 96%, salt, paprika, socker, tomat, kryddor (spiskummin, vitlök, rosmarin, svartpeppar), lök, kryddextrakt (paprika).
Då är mina frågor: Paprikan är den i pullverform? Tomaten är den krossad och penslas på eller används den på annat sätt? Gissar att ingredienserna är i fallande ordning

mvh
Nikki