Inälvor i påse i hel kyckling - varför finns de inte kvar

Varför får man inte längre med den lilla påsen med lever, hjärta och hals när man köper kycklingen?

Kommentarer

  • Hej Håkan!
    Tack för din fråga. Gällande inkråm så har vi slutat med påsen då våra konsumenter tyvärr inte efterfrågade det. Man kan istället köpa inkråm separat. Vi har 450-gramspaket med både hjärta, lever eller mage. I vårt frysta sortiment finns det lever på 500 gramspåse.
    med vänliga hälsningar
    Anna
  • Hur tog ni reda på om det efterfrågades eller ej? Man kan göra en väldigt god och mustig sås på innehållet i påsen, som saknas skarpt.
  • Hej Fredrik!
    Bra fråga - men svår att svara på. Det är mer än 10 år sedan som inkråmet försvann ur den förpackningen. Och ja, jag instämmer med dig att sås med inkråm blir väldigt bra. Och som sagt, inkråm finns som separata produkter så kanske kan det vara ett alternativ att köpa det till bra sås.
    vänligen,
    Anna
  • Ni vill bara ha mera pengar det är förklaringen MVH Ann Daly
    Ann Daly
  • Hej Ann!
    Vi vill jobba för att minska matsvinnet och ta vara på allt på hela kycklingen. Då vi förstod att inälvor inte alltid var uppskattat av de som köpte hel kyckling valde vi att producera lever, mage och hjärta som egna produkter till de konsumenter som önskar den typen av kyckling.
    vänligen,
    Anna
  • Instämmer med ovanstående, saknar inkråmet och vad jag vet var det ingen som frågade om man ville ha det eller inte. Saknar den lilla påsen. Har aldrig sett att man säljer inkråm separat. Brukar köpa fryst kycklinglever för ändamålet men påsen är på tok för stor för mina såsbehov. Måste halvtina dem för att kunna ta loss lagom bit och sedan frysa om, blir inte så bra till sist.
    Hjärta och mage finns inte alls att köpa i vår lilla ICA (bor i glesbygd).
    Gunnel