Hur tillagar man kyckling

Hej!
Jag känner mig alltid lite villrådig i köket och hur man tillagar kyckling på bästa sätt? Har ni några bra tips till mig hur jag t ex ser att kycklingen är klar?

Kommentarer

  • Hej Elise!
    Tack för din kloka fråga. Klart att vi har tips till dig. För att inte behöva gissa när kycklingen är klar, bör du använda samma redskap som varje proffskock använder; en termometer. Bästa verktyget i köket om du frågar mig. Kycklingfilé och kyckling utan ben är klart när temperaturen når 70 grader på tjockaste stället och kycklinglår, ben och klubba plus hel kyckling är klart när du har 82 grader invid tjockaste stället på kycklingen, typ invid benet.
    Lycka till i köket!
    Anna