Hur länge ska kycklingklubborna steka i ugnen?

Hej!
Ska steka kycklingklubbor och undrar hur jag vet att de är klara?
Anna

Kommentarer

  • Hej Anna! Tack för din fråga.

    Du vet säkert att du kan grilla, steka eller ugnsbaka kycklingklubban. Skinnet blir extra krispigt vid grillning.

    Välj 200°C för varmluftsugn, (225°C för vanlig ugn), och låt den vara inne i ca 30 minuter. Innertemperaturen ska vara 82°C.

    Vänligen,
    David
  • Tack för jättebra svar David! Då vet jag hur jag ska göra när jag steker dem. Vad gäller om jag grillar klubborna?

     /Anna
    Anna