hur länge kan kycklingspett förvaras i butik

Köpt kycklingspett på HEMköp i Lund förpackningsdag 22/10 med bäst före datum finns ej. Kan vi äta dessa idag 29/10?

Kommentarer

  • Hej Clas!
    Tack för din fråga. Det låter som en miss hos oss att detta inte var utskrivet på förpackningen. Jag kollar med min kollega.

    Detta är dock också ngt som vår konsumentkontakt skulle vilja informera vår kvalitetsavdelning om. Fint om du därför kan fylla i uppgifterna som går direkt till vår konsumentkontakt under den här länken. Och om du har en bild på förpackningen där märkningen ska stå så är det antagligen till stor hjälp för dem att få en sådan.
    Tack på förhand!

    med vänliga hälsningar

    Anna