Hur länge håller förpackningen om det råkat bli hål på plasten?

Hej,

Vi fick leverans av kyckling och ena hörnet på förpackningen var öppen och den "lukten" som alltid kommer i vanliga fall när man öppnar förpackningen kom inte denna gång.

Hur länge håller förpackningen om det råkat bli hål i plasten eller liknande vid leverans?

Kommentarer

  • Hej Daniel!
    Tack för din fråga. Vad tråkigt att din förpackning var öppen. Som svar på din fråga så bör kycklingen hålla några dagar efter att den är öppnad - men livsmedelsgasen som är i förpackningen finns ju inte där så hållbarheten är mycket mer begränsad. Så det är inte alls säkert att kycklingen är OK när du får hem den från butik.

    När packmaskinen svetsar ihop film med tråget kant så skärs filmen av efter trågets form. Men om jag förstår dig rätt har plasten inte täckt tråget på korrekt sätt denna gång och vi har inte upptäckt det och kasserat förpackningen.

    Hör av dig till vår konsumentkontakt på den här länken så kan vi hjälpa dig vidare.
    Anna