Hur går slakten till?

Hej!
Jag undrar om ni kan berätta lite mer om hur slakten går till?
Håkan

Kommentarer

  • Hej Håkan!
    Tack för att du hör av dig till oss.

    Slakten inleds med att kycklingarna bedövas med en förhöjd nivå av koldioxid (som finns i vanlig luft), detta för att djuren inte ska känna något vid avlivningen. I medvetslöst tillstånd sticks djuret i halsen och avlider genom att den tappas på blod.

    All slakt inom Kronfågel följer utan undantag svensk djurskyddslagstiftning och övervakas på plats av Livsmedelsverkets officiella veterinär. Dessutom utförs årliga oberoende revisioner för att ytterligare kvalitetssäkra på produktion.

    Läs gärna mer om slakten på svenskfagel.se

    Hör av dig om du har fler frågor.
    Anna