Hur beräknas vikten för kycklingpannan?

Hur beräknas vikten för kycklingpannan? Är vikten som står inklusive alla ben eller står det för den ätbara delen? Tänker hur man ska beräkna kaloriintaget när man äter.
Jenny

Kommentarer

  • Hej Jenny!
    Tack för din kloka fråga. Man väger och räknar vikten efter det som kycklingpannan innehåller dvs med ben. Det är bara de ätbara delarna som näringsberäkningen baseras på så ben räknas bort.
    Hoppas det är svar på frågan.
    vänligen,
    Anna