Hur stor gryta behöver man för hel kyckling

Hur stor är en hel köpt butik kyckling i liter.
-klarar man sej med en 3.5l gryta.?

Kommentarer

  • Hej Jimmy,

    Kul att du hör av dig. Ifall kycklingen får plats beror på rätt många saker, såsomvikt av din specifika kycklingen, dimensionerna av din gryta, vad du tillagar kycklingen tillsammans med och hur du tillagar den. Generellt kan jag dock säga att ifall du styckar kycklingen först så borde den definitivt få plats, men vill du tillaga den hel skulle jag rekommendera en större gryta.

    Hoppas svaret hjälper dig med din matlagning, lycka till!
  • Vilket fåligt svar, hur stor oval gryta kräver en hel kyckling?
    Roger Lowén
  • Hej Roger!
    Tråkigt att du tycker det. Vad skulle du själv ha svarat? 😀
    vänligen,
    Anna
  • Tex oval gryta på minst xx liter. jag har efter sett en fransk gourmet kock länge funderat på att typ koka hel kyckling med diverse ingredienser.
    Roger Lowén
  • Toppen, tack för svar. 😀👍  Du hade gärna fått ange hur många liter också. Det tyckte jag nämligen inte riktigt gick och därav mitt svar. Det finns olika storlekar på kyckling, t ex är en gårdskyckling på ca 1-1,3 kg och en Bosarps ekologiska kyckling ca 2-2,5 kg.
    vänligen,
    Anna