Hur länge håller fryst kyckling?

Köpte två sådana förpackningar, tänkte inte på att de var kryddade kebab? Fick ont i magen o kräktes.rädd för att få salmonella 🥴

Kommentarer

  • Hej Therese!
    Tack för att du hör av dig. Vi beklagar att innehållet i förpackningen inte motsvarade dina förväntningar. Och tråkigt att höra att du blev sjuk. Dock kan du inte få salmonella då salmonella inte finns på svensk kyckling. Om någon mat orsakar sjukdom så är det 1000-tals som bli sjuka inte bara en eller några få.

    Vi tar ändå alltid allvarligt på sådana här frågor och skulle vilja få lite mer info från dig för att även informera vår kvalitetsansvarig. Vi ber dig därför att skicka in lite mera uppgifter. Fint om du kan fylla i uppgifterna som går direkt till vår konsumentkontakt under den här länken.

    Och som svar på din fråga om hur länge man kan frysa kyckling så är det som regel kycklingfilé som går att frysa ett år då den är mager och fettet inte härsknar. Delar som kommer från ben och lår är fetare och de går att frysa runt 3/4 år.

    med vänliga hälsningar
    Anna