Vilken marinad ska jag använda vid grillning och glaze?

Hej, vi ska grilla hel kyckling och jag såg ert recept på ingefärsglaze som jag tänkte prova. Vad rekommenderar ni för marinad som kombinerar glasen?
Mvh Elin Ahtinen

Kommentarer

  • Hej Elin!
    Tack för att du hör av dig och roligt att du blir inspirerad av våra recept. Jag tror det är den här sidan du hittat receptet med glaze på: https://www.kronfagel.se/recipe/cajun-rub-av-markiz-tainton/

    Jag har hört med vår kock som gjort receptet och han skriver att glazerna är förslag på att förhöja smaken. Om man har en glaze så behöver kycklingen inte vara marinerad om man inte vill. Det räcker med att salta kycklingen innan grillning och sen glaza ordentligt på båda sidor vid grillning.

    Lycka till i köket och jag hoppas du kommer att gilla smaksättningen!

    Anna