Vilken grillkrydda har ni på butiksgrillad kyckling?

Tusen tack för kockarnas svar, men jag uttrycker mej otydligt, jag vill inte ha någon annan smak/spacy jag vill ha samma grillsmak men kraftigare. Vänligen berätta vilken grillkrydda som används så kan jag, typ micra, inre bitar, efter påförande av samma krydda, för att få fram grillsmaken även på dem.

Kommentarer

  • Hej Royne!
    Aha, då förstår jag. Det är en kryddblandning som vi får levererad av vår kryddleverantör och den är inte ngt som vi kan ge info om specifikt. Det du kan göra är att du kikar här på den här sidan längst ner till höger. Där finns info om vilka kryddor som ingår i kryddblandningen men inte mängden av varje krydda. Tänkt att den som står först är det mest av och sedan mindre och mindre.

    Ett tips är att t ex vitlök kan vara vitlökspulver när jag själv blandar rub. Det finns också lökpulver och lök, vitlök och tomat (typ tomatpuré) ger sk bred smak. De innehåller umami. I handelns finns färdig rostad lök som också är gott som kanske oxå går att använda.

    Nedan är en skärmdump på vad som ingår i kryddblandningen.

    Jag hoppas det hjälper dig vidare.

    vänligen,

    Anna