Hur går det till för att köpa grillad kyckling till butik?

Hej jag är intresserad kring processen med den grillade kycklingen som säljs i butik. Är eventuellt intresserad av att börja köpa in av er,tillaga och sälja själv då jag saknar produkten extremt nu när jag har flyttat.

Hur ser hela försörjningskedjan ut från start? En matbutik beställer från er? Är den fryst då och kryddad? Vad kostar de att köpa in? Sen tillagar butiken kycklingen själva? Har ni något recept de följer eller någon speciell ugn t.ex? Sen står kyckling i en värmeskåp i butik. Hur länge kan den stå där innan de blir dålig?

Tack
Sebastian

Kommentarer

  • Hej Sebastian!
    Tack för dina frågor och kul att du är intresserad av våra produkter.

    Hur ser hela försörjningskedjan ut från start? En matbutik beställer från er? Ja, men man måste beställa rätt mkt för att kunna köpa av oss. Annars får man köpa hos grossist typ Dagab, Martin & Servera etc.
    Är den fryst då och kryddad? Kyld (färsk) och kryddad.
    Vad kostar de att köpa in? Pris får du av säljare på Kronfågel.
    Sen tillagar butiken kycklingen själva? JA
    Har ni något recept de följer eller någon speciell ugn t.ex? Nej, varje butik grillar själv och håller koll på innertemperatur mm.
    Sen står kyckling i en värmeskåp i butik. Ja
    Hur länge kan den stå där innan de blir dålig? Vet ej, det är butikens ansvar. Skulle inte tro att det är mer än några timmar högst.

    Jag hoppas det var svar på dina frågor.
    Anna