Kan man grilla färsk lårfilé i ugn?

Har köpt fel. Trodde det var vanlig färsk lårfile. Har ingen grill. Kan man grilla i ugn?
Hur iså fall?

Kommentarer

  • Hej Pia!
    Tack för din fråga. Visst kan du tillaga kycklingen i ugn. Det blir ju inte lika mycket grillsmak förstås...😀

    Börja med att steka kycklingen runt om i stekpanna. Du kan steka den klart i stekpannan. Annars lägger du kycklingen på ett ugnsfast fat. Sätt i termometer på tjockaste stället och låt den stå i ugnen tills den har 70 grader i innertemperatur på tjockaste stället. Om du har ugnen på låg värme typ 150 grader så blir kycklingen saftigare. Nere till höger på den här sidan ser du olika alternativa tillagningstips.

    Lycka till i köket!
    Anna