Ska man skära bort fettet på lårfilé?

Ska man skära bort fettet på kycklinglårfilé  innan man grillar?

Kommentarer

  • Hej Åsa!
    Tack för din fråga. Nej, det tycker jag inte. Låt det vara kvar. Fettet smälter vid tillagning och fett är en naturlig smakbärare som både ger mycket smak och gör kycklingköttet riktigt mört vid tillagning.
    F ö är det bästa delen av kycklingen både att grilla och steka. Den blir inte torr. 😀vänligen,
    Anna