Vilken grill rub använder ni till butiksgrillad kyckling?

Vilken grill krydda (recept) har ni till icas grillkyckling?

Kommentarer

  • Hej Nicklas!
    Vad roligt att du gillar får butiksgrillade kyckling. Det är en kryddblandning som vi har tagit fram tillsammans med vår kryddleverantör. Så tyvärr finns inte denna i handeln så att man kan köpa den.

    vänligen,
    Anna
  • Ok förstår, men vad består denna kryddblandning av
  • Hej Nicklas!
    På varje produktsida finns ingredienslistan längst ner till höger (under fliken). Se t ex under den här länken med butiksgrillad hel kyckling.
    https://www.kronfagel.se/product/grillkyckling/

    Här är kryddorna som ingår:
    Ingredienser
    Kyckling 96%, salt, paprika, socker, tomat, kryddor (spiskummin, vitlök, rosmarin, svartpeppar), lök, kryddextrakt (paprika).

    Jag tror att man kan göra en egen kryddblandning genom att tänka på att listan är uppställd i förhållande till mängden med krydda. Så t ex paprika som står sist är den krydda som minst mängd i kryddblandningen.

    Lycka till!

    Anna