Var finns era produkter?

Hej, var finns era produkter i Göteborg?
mvh. lennart

Kommentarer

  • Hej!
    Tack för din fråga. De flesta produkterna tas in av de stora kedjorna som ICA, Coop, samt i butiker som ingår i Axfood och Bergendahl. Vi har dock ett stor sortiment så alla handlare väljer inte alla produkter så är det något du saknar ber jag att du hör med din butik om de kan ta hem en produkt till dig.
    Här är länk till vårt produktsortiment.

    med vänliga hälsningar
    Anna
  • Hej. Min fråga gällde er ekologiska kyckling. Den vanliga kycklingen känns inte bra att köpa. Med vänlig hälsning,
  • Hej Lennart!
    Aha, det var inte lätt att veta. 😀 De stora kedjorna tar in de flesta av våra KRAVmärkta ekologiska produkter också. ICA och Coop tar in samtliga kylda produkter samt vissa av de frysta produkter. Så säkraste kortet är att kolla med dem. Här är länk till det ekologiska KRAVmärkta sortimentet dvs Bosarp produkterna: https://www.kronfagel.se/produktgrupper/bosarp-ekologisk-kyckling/

    Tråkigt att höra att du inte har förtroende för vår Gårdskyckling.
    vänligen,
    Anna
  • Hej, och tack för svar. Ganska synd att man hamnar fel, eftersom jag var inne på Bjäres hemsida och klickade på en länk att komma i kontakt med er.  Jag tror att det är viktigt för trovärdigheten att hålla isär den ekologiska verksamheten med den konventionella uppfödningen.  Hälsn Lennart
  • Hej Lennart!
    Tack för ditt meddelande. Bjäre är ett helt annat bolag som inte hör till Kronfågel så jag förstår inte riktigt hur det kan ha blivit fel. Hoppas att du är nöjd med länken du fått om Bosarp Kravmärkta Ekologiska produkter.
    vänligen,
    Anna
  • Hej, sorry, jag menade Bosarp kyckling som väl är ekologisk?  Och dessa kycklingar skall vara uppfödda under bättre förhållanden, än de som råder annars. När jag alltså klickar på länken i Bosarps så hamnar jag alltså på Kronfågel...  och där är ju uppfödningsmetoderna  inte sådana man vill.

    Hur som helst - frågan jag har är var i Göteborg jag hittar Bosarps kycklingar. tacksam för svar.

    hälsningar lennart
  • Hej Lennart!
    Okej, då förstår jag. Bosarp är ett varumärke under Kronfågels varumärke. Kronfågel förvärvade bolaget inklusive varumärket för ganska många år sedan.
    Bosarp kyckling föds upp på samma sätt idag som då vi förvärvade bolaget. Det är en småskalig produktion, fåglarna slaktas och styckas för hand på ett litet slakteri i Skåne.

    Som jag redan svarat så har kedjorna sagt att de tar in kycklingen, men det är svårt att veta vilka butiker som har vad i sitt sortiment. Bäst är att du hör av dig till den butik där du helst handlar och frågar efter den produkt som du önskar köpa. Butiker brukar kunna ta hem de produkter som man vill ha om man ber personalen.

    vänligen,

    Anna