Frysta minutstrimlor

Varför är era frysta minutstrimlor restade sedan drygt 2 månader i hela Jönköpings- vaggeryds- och Värnamos kommuner? Vad är det som händer, vad är problemet?

Helén

Kommentarer

  • Hej Helén!
    Vad kul att du gillar våra frysta Minutstrimlor. Vi har haft stor efterfrågan på de kylda (färska) Minutstrimlorna och då prioriteras det sortimentet före det frysta. Mina kollegor kan inte svara på direkt när de frysta kommer tillbaka men vi hoppas förstår att de kommer att finnas i frysdiskarna så snart som det bara går. Du kanske kan köpa de kylda Minutstrimlorna sålänge.
    vänligen,
    Anna
  • Tyvärr kan jag inte klara de färska. Jag kan på grund av histamin allergi endast äta de frysta detta då de färska är för gamla för mig redan när de når hyllorna i butiken, det har då redan gått flera dygn sedan de packades och det har således redan bildats mängder av histamin i dom. Så tills dess att ni har frysta icke mörade strimlor i frysen igen är jag helt utan kött intag då dessa var det ända jag kunde äta i köttväg. Så hoppas självklart att prioriterings ordningen kan ge utrymme åt alla oss allergiker ibland. Ganska trött på att leva på potatis och ghee nu efter flera månader.
    Helén
  • Hej Helén!
    Vad tråkigt att höra, jag hoppas vi snart har produkten på plats igen.
    vänligen,

    Anna
  • Hej igen!
    PS jag pratade med en kollega och han påminde mig om att vi har en produkt som heter Chicky pack som är fryst bröstfilé utan mörning dvs saltlake. https://www.kronfagel.se/product/chickypack-kycklingfile/. Den är dessutom packad med en perforering mellan varje filé så att man kan riva av 1 filé i taget och tina. Kanske det är ngt som du kan användai din matlagning.

    vänligen,
    Anna