Hur länge är det hållbarhet på fryst kyckling om jag öppnat förpackningen?

Hej!
Om jag öppnar en fryst förpackning med kycklinglårfilé eller kycklingfilé  och endast tar ut delar av innehållet för upptining och tillagning - förändras hållbarheten på kycklingen som är kvar i frysen i och med att förpackningen öppnats eller är det fortfarande bäst före datumet på förpackningen som gäller?

Kommentarer

  • Hej! Madeleine!
    Tack för din fråga. Om kycklingen i förpackningen inte tinar så förändras inte hållbarheten. Om den tinar och sen fryses på nytt kan kycklingen bli sk frysbränd dvs seg och vit i ytan, Den smakar inte gott och konsistensen blir inte bra då.

    vänligen,
    Anna