Fryst helkyckling

Hej! Jag letar efter fryst helkyckling, men det är inte lätt att hitta nuförtiden. Ingen butik på min ort hade det. Köper inte folk det längre? Borde det inte vara klimatsmart att köpa en hel kyckling och tillaga i ugn/lergryta? Mitt förslag är mer reklam för djupfryst helkyckling.
Kristofer

Kommentarer

  • Hej Kristofer!
    Tack för din fråga. Vi priorierar att producera färsk hel kyckling då det är mer efterfrågan på den än på fryst kyckling så det kan vara det som orsakar att du inte ser fryst kyckling i frysdisken.

    Men vad jag kan se ska ICA, Coop och Axfoods butiker (som t ex Willys) kunna ta hem den till dig om du frågar butikspersonalen. Det förutsätter dock att butiken också anser att de kan sälja resten av de kycklingar som kommer hem i den "lådan" vilket är 8-12 kycklingar. Du kanske kan erbjuda dig att köpa mer än 1 kyckling om de tar hem kycklingen till dig.
    Lycka till!
    vänligen,
    Anna