Kan jag koka fryst hel kyckling utan att tina den först?

Kan jag koka kycklingen utan att Tina den först.?

Kommentarer

  • Hej Ulla-Gun!
    Tack för din fråga. Det går säkert att koka utan att tina den först men inget jag skulle rekommendera dig till. För bästa resultat så bör kycklingen tina över natten i kylskåp. Då tappar den minst med vätska och du får en kortare koktid. Kycklingen bör hålla 82 grader vid benet när den är klar. Använd gärna ugnstermometer.
    vänligen,
    Anna
  • Hej  min man och jag har letat efte hel fryst kyckling i en veckas tid i Söderhamn.  Det finns inte i någon av de centrala affärerna ICA och COOP. Vet ni vad som  har hänt?
  • Hej Elisabeth!
    Det kan vara så att vi har större efterfrågan på den kylda kycklingen och då prioriterar vi att sälja den kyld i första hand och inte frysa in kycklingen.
    Anna