Frågan handlar om att även privatpersoner kan vilja koka höna!

Hönskött är definitivt inte samma som kyckling. Det blir ett helt annat spad, eller buljong kanske är mer rätt. I vilket fall så tycker jag att ni skall börja sälja höns till bland annat Willys som ni gjorde tidigare så att även privatpersoner får en möjlighet att göra god buljong! /Erik Norberg
Erik Norberg

Kommentarer

  • Hej Erik!
    Tack för din fråga. Du har helt rätt, höns är inte kyckling. Kycklingarna som vi har i vår produktion är inte könsmogna och de är varken tuppar eller hönor. Könsmogna blir de först efter 18 veckor.  Av den anledningen har vi inga hönor att slakta. De hönor som finns på marknaden lägger ägg. Vi har tidigare bidragit för att minska matsvinnet, med försäljning och slakt av hönor för att sälja hönsfärs och produkter av höna till storkök och restaurang, dock har vi upphört med detta sedan en tid tillbaka.
    Anna