Varför läcker min förpackning med kycklinglever?

Jag tog upp en frusen förpackning kycklinglever, la den på en tallrik som fick stå i kylen för att tina. När jag tog ut den upptinade förpackningen ,rann det blodigt vatten överallt. Ska inte den förpackningen vara tät? Jag undersökte påsen och hittade fyra hål rakt igenom påsen,, ser ut som hål efter häftklammer eller liknande. Hålen var i ovankant på påsen ca 3-4 cm ner. Jag tycker inte det ska vara så. Lever är inköpt på Munka Allköp i Munka ljungby.  Bäst föredatum 14.03.2022, nederst 19.03. 2021.
Mvh Monica Karlsson

Kommentarer

  • Hej Monica!
    Tack för att du hör av dig. Bra att du la den på en tallrik. Man behöver alltid göra det då frysta produkter alltid släpper lite vätska.

    För din info gällande hålen intill den svetsade kanten, så gör man dessa hål för att påsarna ska kunna släppa ut luft och vara lättare att packa. Om vi inte gjorde hålen så skulle förpackningarna bli som ballonger och risken finnas att de går sönder i svetsen då man lägger ett stort antal på varandra i kyldisken i butikerna.

    Om du önskar få förpackningar utan de små hålen rekommenderar vi kyckling ur vårt kylda sortiment. Här är länk till våra produkter med inkråm.

    med vänliga hälsningar
    Anna