För lite kyckling i förpackningen.

Nu har jag vid dem 15+ senaste gångerna jag köpt er frysta kycklinglårfile 700g uppmärksammat att ingen förpackning faktiskt innehåller 700g kyckling.

Dem 4 påsar jag köpt nu senast innehåller: 650g, 565g, 620g, 610g

Är det så ni gör för att öka er vinst eller vad är det som pågår? Det marknadsförs som 700g men inte en påse dem senaste 15+ köpta har varit nära 700g, alltid närmare 600g eller till och med under 600g.

Oscar

Kommentarer

  • Hej Oscar!
    Tack för att du hör av dig. Tråkigt att innehållet i din förpackning inte verkar hålla vikten. Förpackningar som inte håller vikten ska automatiskt skjutas ner från bandet då det är en helt maskinell process med digital våg.

    Det är den frysta vikten som är angiven på förpackningen. En fråga, vägde du innehållet i fryst skick?
    vänligen,
    Anna