Finns det sojafria kycklingar?

Jag skulle vilja ha sojafria kycklingar,  både av miljösjkäl men också att min tjej är allergisk mot soja. Vi rör inte en kyckling som fötts upp på soja.
Ta fram sojafria kycklingar så blir  vi glada Kronfågelköpare igen.
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Erik!
    Tack för att du hör av dig. Vi har ett antal hållbarhetsprojekt igång där vi i ett av dem tittar på just sojafrågan och deltar i ett forskningsprojekt för att kunna ersätta en del utav den sydamerikanska sojan. Just nu är dock detta inte möjligt på bred front.
    vänligen,
    Anna
  • Hej.
    Skulle ni ta fram sojafria kycklingprodukter?
    Mvh Helen
  • Hej Helen!
    Tack för din fråga. Kycklingarna får soja men produkterna i sig innehåller inte soja då inget av det kycklingen äter går ut i kycklingens muskler enligt Livsmedelsverket. Se även infon ovan om att forskning pågår där vi jobbar med frågan kring soja för att kunna ersätta en del av den med annat foder. Dock är detta ett forskningsprojekt.

    Jag hoppas det är svar på din fråga.
    vänligen,
    Anna