Kan jag tillaga färsk strimlad kycklinglårfilé efter bäst föredatumet?

Hej
sista förbrukningsdag på kycklingen var igår den 22/5 kan jag tillaga den idag ändå? Eller ska jag oturligt nog slänga den?

Kommentarer

  • Hej!
    Tack för din fråga. Vi kan bara garantera hållbarhet t o m det bäst föredatum som du har på förpackningen.
    Man blir inte sjuk av kyckling som passerat bäst föredatum, sålänge man håller en hög hygien i köket ioch diskar skärbrädor och knivar i hett vatten samt genomsteker den. Men om den inte är bra (dvs luktar illa eller inte ser fräsch ut) så smakar den förstås inte gott.😱 Hoppas det är svar på din fråga.

    vänligen,
    Anna