Falukorv, varför har den ljusbruna fläckar?

Hej. Köpte en falukorv som legat i frysen, när jag tog upp den och började skära den så var där hål som var ljus bruna och fläckar I hela korven som var ljusbruna. Är det något fel på den då?

Kommentarer

  • Hej Therese!
    Tack för att du hör av dig. De hål som du beskriver är förmodligen luftbubblor som har skapats vid produktionen. Det händer då smeten stoppas i tarmen. Inget som är farligt, men inte så bra.

    Om du vill maila till vår konsumentkontakt om detta finns länk längst upp till höger i forumet.
    vänligen
    Anna