Era problem med skållade kycklingar

Så jävla billigt klassiskt att ni låtsas som att det är bara 40 kycklingar av 6 miljoner som drabbats när det i själva verket handlar om 40 st av 100 kontrollerade... Tror ni vi konsumenter är helt dumma i huvet?

Kommentarer

  • Hej Nisse!
    Tack för att du hör av dig.

    Det fungerar inte riktigt så som du skriver...All slakt inom Kronfågel följer utan undantag svensk djurskyddslagstiftning och övervakas på plats av Livsmedelsverkets officiella veterinär. De har sina kontor i våra lokaler - och vi är tacksamma över deras rapportering till myndigheterna.

    med vänliga hälsningar

    Anna
  • Det där är ju lögn, eftersom veterinären på plats inte står och övervakar varje kyckling vid tillfället för skållning /elektriskt bad!
  • Hej Marie!
    Detta stämmer inte. För det första har Kronfågel (troligtvis som enda aktör i Sverige) inte elektriskt bad utan bedövar med en förhöjd halt av koldioxid så att kycklingarna bedövas. Bedövningen är irreversibel vilket innebär att de inte vaknar upp igen...och både vår egen och livsmedelsverkets veterinär finns på plats vid varje slakttillfälle och rapporterar in avvikelser.
    vänligen,
    Anna