era krympta kycklingpaket

jag tycker det är oerhört oärligt av er att minska era förpackningar på kycklingbröst för att dölja era prishöjningar på 30-40%.
Stå för det och låt oss konsumenter ta beslut på öppenhet än att ni ska föra oss bakom ljuset på där här cyniska och oärliga sättet.
Sen kan ju verkligen fråga sig om att kostnaderna för att ta fram ett kycklingbröst stigit så mycket.

Kommentarer

  • Hej Jerry!
    Tack för din fråga. Jag känner inte riktigt igen detta med mindre förpackningar. Vi har kycklingfilé i 1000 g och lårfilé och innerfilé i 700 g som är våra frysta produkter. Sen har vi kycklingfilé med bröstfilédelen i ca 900 g förpackning i det kylda/färska sortimentet. De har funnits i många år...så vilken förpackning är det som du menar att vi förändrat? Fint om du kan återkomma om det.
    Prishöjningar på mat är det generellt pga bl a högre produktionskostnader men där lägger handeln också på en del då de har ökade kostnader.

    vänligen,
    Anna