Stämmer medias rapportering om er Djurhållning?

Jag vill bara på något sätt säga att det jag sett nu i media om er och hur ni sköter djuren och hygien gör nu att jag med min familj och vänner nu helt slutar äta av eran produkter.  Skamligt. Med vänliga Marko Eilo

Kommentarer

  • Hej Marko!
    Tack för att du hör av dig. Vi tar detta på största allvar och beklagar verkligen det som hänt.
    Vi har en nollvision gällande ostuckna kycklingar och är såklart ledsna att vi inte nått den. Kycklingarna har varit djupt nedsövda och helt bedövade, de har alltså inte varit vid medvetande. Men även om djuren inte känt något så är detta ett problem som vi tar på stort allvar. Varje sådan händelse är viktig att åtgärda.
    Och vi har redan gjort flera förändringar bla med att sätta in mer personal för att göra en okulär besikning. Vi håller just nu på att installera ännu en teknisk lösning efter kontrollen av den första maskinen, för att nå vår nollvision.

    Om du vill ta del av mer fakta hur vi arbetar finns här en länk
    .

    med vänliga hälsningar
    Anna
  • Okej! Ni tar det på stort allvar men gör INGET åt problemet på 6 veckor? Det är vidrigt! Vinster på misshandlade djur, att ni inte skäms!!!
  • Hej Lotta!
    Tack för att du hör av dig och för att du bryr dig. Vi bryr oss också.

    Det är såklart ett misslyckande. Vi har gjort stora investeringar på över 20 miljoner kronor det senaste året för att ytterligare stärka djurskyddet på en rad områden. Vi hade även hoppats hinna i mål med samtliga punkter i den här rapporten och är ledsna att vi inte gjort det. Vi har i dagsläget åtgärdat sju av nio punkter varav flera handlar om administration - att vi har dokumenterat våra rutiner på ett bristfälligt sätt till myndigheterna. Vi är på god väg att tillsammans med myndigheterna lösa resterande punkter.
    med vänliga hälsningar
    Anna