Varför är min marinerade kycklinglårfilé full med senor?

Hej ! Vi skulle grilla idag och köpt eran marinerade  kycklingfilé. Vi fick slänga hälften då den var jätte senig och otäck! Tycker att man ska kunna grilla allt i förpackningen man får då det är ganska dyrt att köpa. Hoppas att ni kan återbetala detta eller liknande. Jag skickar med en bild på det vi slängde !!!

Kommentarer

  • Hej Hanna!

    Vi beklagar att innehållet i förpackningen inte motsvarade dina förväntningar.
    Kycklinglårfilé är en produkt som blivit väldigt populär och vi tar fram den genom att bena ur och ta bort skinnet på kycklinglåret. Kycklinglårfilén skiljer sig en hel del från kycklingbröstfilén då det är en klart fetare del som kan vara mer mörkrosa i färgen. Kycklinglåret består även av ett flertal muskler vilket gör att den inte är lika hel som bröstfilén.

    För din info så styckas lårfiléerna genom att köttet klipps för hand kring benet. Precis som på en fläskfilé kan man få putsa lårfiléerna en del. Man lämnar medvetet kvar lite av fettet då det är en naturlig smakbärare. Fettet smälter vid tillagningen och ger en saftigare och mörare köttbit. Men det var tråkigt att höra att du upplevde att din kyckling bestod av mer fett än vanligt.

    https://www.kronfagel.se/produktgrupper/file/Vi hoppas detta inspirerar samt gör matlagningen enkel och smakrik.

    Med vänliga hälsningar,​Kika gärna under länken på vilka olika typer av filé vi har i vårt sortiment.