Är ChickyPack vakuumförpackad?

Hej!
Lite osäker på om dessa var vakuumförpackade när jag köpte dessa? Vill minnas att de var det och när jag googlade på bilder ser även de vacuumförpackade ut.
Men nu när jag skulle ta ut de från frysen så är plasten helt lös kring kycklingen. Min fråga är då är det okej att äta dessa trots att vacuumet släppt?
Köpte de för någon månad sedan så OM de nu var vacuumförpackade är det ju omöjligt att veta hur länge det varit såhär.
Frågade en bekant och den sa att det bara var att kasta så kanske en dum fråga att ställa men ville ändå kolla läget med er innan jag ev kastar den i onödan.
Tack på förhand!
S

Kommentarer

  • Hej!
    Tack för din fråga. Som var klok. Kycklingarna är förpackade så att plasten ska sluta tätt, och vad jag förstår såg förpackningen ut som den skulle i butik dvs att plasten slöt tätt. Kika på kycklingfiléerna. Är de isiga och vita i ytan, då är de sk frysbrända. Det kan smaka lite frys och vara torrt kött. Frysen har torkat ut dem, men de går att äta.
    Tips är att steka upp en filé och när den är genomstekt, smaka på den. Smakar den OK är den OK att äta.

    med vänliga hälsningar
    Anna