Innehåller era Chicken nuggets muskotnöt?

Tidigare hade ni muskotnöt i nuggets men idag står inte det med. Stämmer det att ni tagit bort det? Om ja, gäller det även de som serveras på restaurangen?
Helena Lundberg

Kommentarer

  • Hej Helena!
    Tack för att du frågar. Om vi har allergener med i våra produkter är det tydligt märkt med detta. Märkningen brukar vara ordet och i versaler.  Vilken nugget var det som du såg muskotnöt i? Kan du skicka länk så undersöker jag med mina kollegor som jobbar med kryddleverantören.
    vänligen,
    Anna
  • Tidigare hade ni muskotnöt med i innehållsförteckningen både på max chicken nuggets som man handlar i affären och de som man köper i restaurangen.
    Helena Lundberg
  • Hej Helena!
    Om det inte finns i innehållsförteckningen så är det inte ngn krydda vi har i de produkterna längre. Vi är mycket noggranna med att ange samtliga allergener mycket tydligt på våra produkter.
    vänligen,
    Anna