Näringsväde på butiksgrillade kycklingklubbor

Hej, jag skulle önska få veta kalorier och näringsvärden i era butiksgrillade kycklingklubbor

väldigt tacksam för svar.

Kommentarer

  • Hej!

    Här följer information om näringsvärden per 100 gram:
    • Energi: 800kJ/190Kcal
    • Fett: 13 gram
      • Varav mättat: 3.8 gram
    • Kolhydrat: 0.9 gram
      • Varav sockerarter: <0.5 gram
    • Fiber: 1 gram
    • Protein: 16 gram
    • Salt: 1.6 gram

    Med vänliga hälsningar,
  • Hej Peter, vad är kalorier och näringsvärde utan skinn på föreliggande produkt?
  • Hej!

    Detta är inget vi för direkt statistik över. En ungefärlig beräkning över näringsinnehållet per 100 gram kycklingklubbor utan skinn följer dock nedan.
    • Energi: 628kJ/150Kcal
    • Fett: 8 gram
      • Varav mättat: 2.2 gram
    • Kolhydrat: 0.7 gram
      • Varav sockerarter: <0.5 gram
    • Fiber: 1 gram
    • Protein: 17 gram
    • Salt: 0.6 gram
    De största skillnaden när skinnet tas bort är därmed att fett- och saltinnehållet minskar.

    Hoppas svaret hjälper dig!
  • Bara för att förtydliga, gäller detta alltså efter tillagning av klubborna?
  • Hej Elliot!
    Det gäller rå kyckling som vi säljer till butiken. Det är först i butiken som den grillas.
    vänligen,
    Anna