Vilken ras är det på Bosarp och var kan jag köpa fryst Bosarpkyckling?

Hej!
Är Bosarkyckling fortfarande av rasen Rowan Ranger? Undrar också var i Västerås det går att köpa fryst Bosarpkyckling?
mvh / Ulrika

Kommentarer

  • Hej Ulrika!
    Tack för att du hör av dig. Roligt att du gillar våra Ekologiska produkter.🙌👍🙏

    Det är en ny ras som används för Bosarp Ekologiska Kravmärkta kyckling. Rasen heter Rowan Gold.

    Angående din fråga om vilka butiker som har vilka produkter så har kedjorna på central nivå sagt följande om de frysta produkterna:
    • ICA och Coop kan ta hem helfågeln.
    • Ica kycklingben.
    • Coop kycklingbröstfilé.
    • ICA, Axfood och Bergendahls kan ta hem kycklingköttbullarna men det gör inte Coop.

    Enklaste är att du ber den butik där du handlar att ta hem de produkter du önskar. Ofta skickar de stora kedjorna ut sina produkter via sina centrala lager, så därför är det svårt för oss att veta vilken butik som säljer just den produkt du önskar.

    Ber du butiken ta hem till dig kommer du även att få veta när produkten kommer. Och vill du hjälpa handlaren kan du alltid erbjuda dig att köpa mer än ett paket. Det kan ju vara platsbrist i frysdisken som gör att produkterna inte finns hemma.

    Här är en länk till samtliga Bosarps Ekologiska kravmärkta produkter.

    Hör av dig om detta inte fungerar. 😀

    med vänliga hälsningar
    Anna