Ska det vara ben i kycklingfärsen?

Hej. Har köpt ett antal kycklingfärs paket från er och i ett flertal av dem har det varit ben. Nu törs jag snart inte köpa fler för mina tänders skull.
Frågan är SKA det vara ben i er färs? O isf varför står det inte varnings text på paketen..?

Kommentarer

  • Hej Karin!
    Tack för att du hör av dig. Det var ju tråkigt att höra och vi beklagar att innehållet i förpackningen inte motsvarade dina förväntningar. Nej, ben ska det inte vara.
    För att vår konsumentkontakt ska kunna hjälpa dig vidare och även informera vår kvalitetsansvarig, behöver vi lite mera info. Fint om du därför kan fylla i uppgifterna som går direkt till vår konsumentkontakt under den här länken.

    med vänliga hälsningar
    Anna
  • Hej och tack för svar. Har gjort det ni bad om nu.
    Mvh Karin
  • Har hänt flera gånger hos oss också att vi får ben i kycklingfärsen ska absolut inte förekomma! Verkar också varit ett bestående problem om en tittar tillbaka från andra
  • Hej K!
    Ben i färs förekommer tyvärr, men väldigt sällan numera. Vi har jobbat hårt med att minska förekomsten av ben oavsett i våra produkter. Det är isf vi som missat vilket vi beklagar.
    Ber att ni reklamerar, tar en bild på benbiten så att vi ser hur den ser ut. Använd länken till reklamationsformuläret som du fått om du råkar ut för detta på nytt.
    vänligen,
    Anna