Bedövning av kyckling

Hej, dör era kycklingar av bedövningen eller dör de först när de sticks? Tack på förhand
Manny

Kommentarer

  • Hej Manny!

    Tack för din fråga. Kycklingarna bedövas med gas så att de blir medvetslösa, hjärtat stannar. Därefter sticks de i halsen. Gasen är irreversibel vilket innebär att de inte kan vakna upp igen.
    Jag hoppas det är svar på din fråga. Tveka inte annars att återkomma.

    vänligen,
    Anna