Hur ska jag tolka bäst före datum

Hur ska man tolka "bäst före datum" ?
Är det dagen FÖRE sista förbruknings datum, eller är det sista förbruknings datum?

Kommentarer

  • Hej Kerstin!
    Tack för din kloka fråga. Det är sista förbrukningsdatum som vi kan garantera att produkten håller till. Produkten är packad i en skyddad atmosfär med livsmedelsgas så sålänge förpackningen är oöppnad kan vi garantera hållbarheten t o m bäst föredagen.

    Sen vill jag säga att man alltid ska lita på sina sinnen så doftar produkten bra och ser fin ut även efter detta datum så är den OK att tillaga.
    Tveka inte att höra av dig om du har fler frågor.
    Anna