Bäst före datum har gått ut - blir jag sjuk om jag äter kycklingen ändå?

Hade ett pkt tunn kycklingfilé som gick ut. 18/3 i kylen (/
Men glömts bort
Lade den i frysen 20/3
Blir man sjuk om man äter den sen nån dag tro ?
/ Maria

Kommentarer

  • Hej Maria!
    Tack för din fråga. Sålänge du har hög hygien i köket och ser till att kycklingen är genomstekt (70 grader för kyckling utan ben) så kan du inte bli sjuk. Alla bakterier dör vid den temperaturen - däremot om kycklingen inte är bra längre så smakar den inte gott. 🙂
    med vänliga hälsningar
    Anna