Kan vi äta korven rå?

Hej!
Jag undrar om er kyckling-middagskorv och kyckling-köttbullar kan ätas utan tillagning? Varje gång jag lagar dem vill fem-åring smaka innan de läggs i stekpannan.

Kommentarer

  • Hej Andreas
    Bra och klok fråga. Jag har kollat med kvalitetsavdelningen och de skriver följande:
    Middagskorven värmebehandlas på samma sätt som för en ordinarie Falukorv vilket gör att i teorin kan man äta den direkt ur förpackningen. Men, vi rekommenderar och anger på förpackningarna för alla våra tillverkade produkter att man ska tillaga dem innan förtäring vilket innebär att vi inte skulle rekommendera att äta den som den är. Att tillaga produkten är en säkerhetsåtgärd för att just säkerställa och minimera risken för att det ska finnas bakterier på produkten.

    Här hittar du fler av våra färdiglagade produkter. Kycklingköttbullarna som är jättegoda, går t ex bra att äta som de är.

    Ha det fint!

    Anna