Är kycklingfodret besprutat med glyfosat?

Hej,är fodret som kycklingarna får besprutat med glyfosat?
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Viktor!
    Det korta svaret är nej.

    Det lite längre svaret är: Glyfosat besprutning av majs görs i samband med genmodifierad odling. Detta görs inte i Sverige & EU - åtminstone inte än (detta är ett mycket hett ämne - diskussioner pågor i EU angående förbjuda/inte förbjuda användandet av glyfosat helt och hållet).

    Sverige har dessutom ett NON-GMO policy - så foderfabrikerna ska inte köpa in genmodifierad majs.

    vänligen,
    Anna