Är Kronfågel medlemmar i LRF?

Hej,
Jag undrar, är Kronfågelmedlemmar i LRF?

Och så undrar jag om det är så att Bosarps gårdar, Stinas och Ivars - att kycklingarna som de säljer, produceras av Kronfågel?

Är Bosarps, Stinas och Ivars rent utav ägda av Kronfågel?

Respektfullt,
Daniel

Kommentarer

  • Hej Daniel!
    Korta svar på dina frågor: LRF - vet ej men tror inte det.

    Bosarps, Stinas och Ivars kyckling är Kronfågels varummärken.
    Kycklingarna har ursprung Sverige, slaktas och styckas av Kronfågel utanför Katrineholm. Kronfågel har avtal med de uppfödare som föder upp fåglarna på olika gårdar. Framför allt ligger de gårdarna i södra Sverige, Östergötland, Västergötland och Mälardalen.
    Jag hoppas det var svar på dina frågor.
    Anna