Är innerfilen en del av bröstfilen?

Hej Kronfågel,

Jag funderar på om det är korrekt att kalla innerfilén "en del av kycklingens bröstfilé" eller är det en separat del?

//Stephanie

Kommentarer

  • Hej Stephanie!
    Din fundering stämmer. Innerfilé är en del av den större bröstfilén. Den sitter som en liten "flärp" innanför bröstfilén, närmast bröstkorgen. I vissa förpackningar erbjuder vi kycklingfilé utan innerfilé, t ex i det kylda/färska sortimentet. I det frysta sortimentet är den som regel med och sitter på den stora bröstfilén.

    När vi erbjuder innerfilé i butik i det kylda sortimentet heter den Små & fina innerfiléer.

    Allt gott!

    Anna