Är det 100% kyckling i era produkter?

Hej, jag är nyfiken på er frysta kycklingfile och kycklinglårfile, är det 100 % kyckling eller är det andra tillsatser, i så fall vad?

Mvh Erica

Kommentarer

  • Hej Erica!
    Tack för frågan. Det är mörad kyckling i våra frysta förpackningar - mörningen består av 13 % saltlake (salt och vatten) och 87% svensk kyckling. Mörningen gör produkterna saftigare och mer smakrika, vilket även Kronfågels smakpanel bekräftat.
    De produkter som är mörade på annat sätt är Minutfilé och Minutstrimlor där vi bankar ut filéerna.
    Jag hoppas det är svar på din fråga.
    vänligen,
    Anna