Finns det laktos i era nuggets från MAX?

Hej!

Finns det laktos i era nuggets från MAX?

Kommentarer

  • Hej Elina!

    Tack för din fråga! Vår chicken nuggets från MAX innehåller inte laktos.

    Här ser du hela innehållsförteckningen:

    Kycklingbröstfilé 49%*, vatten, VETEMJÖL, raps- och solrosolja, DURUMVETEMJÖL, modifierad VETESTÄRKELSE, salt, ärtprotein, surhetsreglerande medel (citronsyra), majsstärkelse, torrjäst, VETEPROTEIN, gurkmeja, bakpulver (E450, E500), färgämne (paprikaextrakt), aromer, jästextrakt, antioxidationsmedel (E331), VETESTÄRKELSE, lök, stabiliseringsmedel (E461), modifierad majsstärkelse, vitpeppar, muskot.
    *Ursprung Sverige

    Med vänliga hälsningar,
    Anna