Allergener - innehåller produkterna mjölkprotein eller ägg?

Hej!

Är det några av era produkter som tillverkas eller hanteras i samma fabriker som produkter som innehåller mjölkprotein och/eller ägg?

Kommentarer

  • Hej Rebecka!
    Tack för din fråga. Nej, vi arbetar inte med mjölkprotein eller ägg i vår produktionsanläggning i Valla utanför Katrineholm, dvs produkter som är tillverkade i Sverige.
    I vår produktionsanläggning Danpo i Danmark (du ser på förpackningen om tillverkning skett i Danmark). I de förpackningarna är det svensk kyckling men att värmebehandling skett i Danmark, t ex alla MAX produkter, nuggets men det är inte ägg eller mjölkprotein i paneringen. Vidare produkteras salladskyckling och wokstrimlor i Danmark (med svensk kycklingråvara från Kronfågel).

    Jag hoppas det var svar på din fråga. Tveka inte att återkomma om du har frågor om någon specifik produkt så undersöker vi detta djupare.
    vänligen,
    Anna