Var kan jag köpa 1/2 färdigstyckad färsk kyckling?

Hej, Köpt epå City Gross Värmdö för ett par år sedan färsk kyckling som redan var styckad i två delar. Perfekt att lägga på grillen och enklare att hantera efter grillningen då man ska dela den i två delar. Dessutom mer smak om man marinerar den eller kör sous vide. Är osäker på om det är kronfågel som har denna produkt. Om det är ni..? Var kan man köpa färsk 1/2 kyckling  i Stockholm?
Olle

Kommentarer

  • Hej Olle! Tack för din fråga.

    Vi på Kronfågel säljer inte någon halv kyckling direkt till våra återförsäljare. Men chansen finns att våra återförsäljare såsom City Gross, ICA osv köper in hela kycklingar från oss som de sedan styckar i butik.

    De flesta stora kedjorna har på central nivå sagt att de tar in det mesta av våra produkter men sedan är det upp till varje butik att ta hem det sortiment som de tror kan intressera just deras kunder.

    Det som jag kan tipsa dig om är att kontakta den butik där du handlar och be personalen att ta hem det du vill ha. Dock måste du prata med butiken för att få veta när de produkter du önskar kan levereras och om de datumen passar dig.

    Hoppas detta besvarade din fråga!

    Vänliga hälsningar,
    David
  • Hej David,
    Då är det säkert någon av era konkurrenter som paketerar en hel kyckling delad i två halvor.
    City gross styckade inte själv sa de. Tycker detta borde vara lönsamt även för er del under grillsäsongen.
    Tack för svar men då jagar jag vidare
    Olle