Kan växter odlade inomhus med växtbelysning KRAV-märkas?

Hej

Undrar om man kan bli KRAV-certifierad om man endast odlar växter inomhus med hjälp av växtbelysning? Förutsatt att man uppfyller alla krav.

Tack på förhand!

Kommentarer

  • Hej Pedja!

    I KRAV-certifierad växthusodling är det inte tillåtet att använda konstljus som enda ljuskälla under hela växtens liv. Däremot får man använda växtbelysning som komplement till dagsljuset.