Analog TV signal

Kommer en textremsa på tv att den analoga tv signalen stängs 10 oktober.  Har ju tv via kabeln ,det kanalutbud som ingår i Krambos hyra. Vad innebär det för oss hyresgäster?
Eva Karlsson

Kommentarer

  • Alla lägenheter med kabelTv har:
    Analog Tv-signal med grundutbudet. ( det som kommer att släckas! )
    Digital Tv-signal med en massa kanaler som är kodade.

    Det som har hänt redan nu är att de kanaler som finns i det analoga Tv-utbudet ligger okodade på det digitala utbudet.

    Så om en hyresgäst ändrar sin Tv från A-TV till DVB-C så kan dom se alla kanaler i grundutbudet men med betydligt bättre bild

    Anki Kundtjänst/besiktning